Tooth
Administrator
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 17:00, 06 Wrz 2010 Temat postu: 2# Niech wczucie będzie z tobą. + poprawne użycie /me |
|
|
Główną misją gry aktorskiej (tj. odgrywania roli) jest wczucie się w graną postać. Nic dodać, nic ująć.
Głównym zadaniem jest oddzielić emocje nasze od emocji postaci. Nauczyć się przegrywać.
Więcej luzu, mniej presji!
Wielokrotnie spotykałem się z sytuacją, w której gracz z powodu stresu wkładał stres w swoją postać.
Nie powinniśmy nigdy przenigdy przywiązywać się do ogrywanych postaci. Największe ryzyko, jakie możemy ponieść, to utrata dóbr materialnych postaci, które tak na dobrą sprawę są tylko wirtualną przyjemnością awatara, którym sterujemy.
Wszystko na luzie!
Odpowiednie wczucie w postać, to nic innego jak wiedza, w jakiej sytuacji jak możemy się zachować, ponadto - eksponować to! Na przykładzie.
Kiedy odczuwamy strach związany z poczuciem pistoletu na karku, reakcja nasuwa się sama - strach i adrenalina. To o tyle ważne, że musimy wiedzieć co myśli nasza postać.
Oczywiście strach i ogrmną chęć ucieczki z sytuacji.
I to nie takiej, że kopniemy komuś w jaja i uciekamy w podskokach. O nie! Tu nie bollywood!
Głównym celem wczucia w postać jest najbardziej realistyczne oddanie sytuacji umysłowej swojego gracza, które wyrażamy...?
Przechodzimy do części na temat odpowiedniego użycia komendy /me.
w komendzie /me nie eksponujemy myśli. Analogicznie nie możemy używać takich akcji, jak /me boi się, lub /me czuje.
Przykłady użyć /me. Na zielono dobre użycie, na czerwono źle.
/me boi się
/me drży ze strachu
/me drży
/me drży, wygląda na przestraszonego
W /me powinniśmy eksponować naszą fizyczną reakcję na stan umysłowy, i dlatego nie możemy ujawniać naszych emocji, nawet wtedy, gdy połączymy emocję z fizycznym odczuciem.
/me wzdrygnął się na dźwięk strzału.
/me wzdrygnął się
/me wzdrygnął się po usłyszeniu strzału.
Musimy uważać, żeby w /me nie dopowiedzieć czegoś niepotrzebnie. Komendy /me widziane bezpośrednio (warunkując pozycję kamer itd.) to komendy, do których druga osoba może się odnieść. Dopowiadając niektóre rzeczy pozwalacie innym z nich korzystać, w tym wypadku dając komuś do poznania swoje myśli. Z jednej strony kieruje się to do powergamingu (nakłaniania do reakcji - lecz nieszkodliwego), z drugiej do metagamingu (nakłanianie drugiej osoby do wiedzy ooc - też nieszkodliwego)
Trzecia komenda jest poprawna, gdyż "po usłyszeniu strzału" służy jako umiejscowienie reakcji w czasie.
/me myśli
można zastąpić.
/me unosi brwi
/me drapie się po głowie
/do XXX wygląda na zamyślonego
/me zaśmiał się z tego co powiedział XXX
/me zaśmiał się po usłyszeniu słów XXX
Mam nadzieje, że to jasne.
/me spogląda na XXX
/me skupia wzrok na XXX
/me kątem oka patrzy na XXX
Naszymi oczami jest kamera. Zamiast pisać durne /me lepiej ruszyć kamerą, centrując ją na danym obiekcie.
To wszystko na temat wczucia w postać i poprawności /me. Jeżeli są jakieś pytania - pytać śmiało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|